أخبار

الأحد، 24 يناير 2016

أغنية ((حكاية عمرى أنا )) كلمات / رداء الحداد " يحيي أحمد "

((حكاية عمرى أنا )

كلمات / رداء الحداد
========================
لمـــا يقــــولولـى ليـــــه بحبـــــــك
ويسألونـى ليــــه بشتــــاق لحضنـك
أقــول أنـــــت عمـــرى أنـا
أنــت عمــرى اللـى عيشـتـه
وأنت حضنى اللى فايتنى من كام سنة
ومهما قالوا .. ومهما عادوا... مش هصدق غير عيونى وقلبى أنا
..................................................................
لا يـا حبيـب قـلبـى أنـا
دا كتيـر يحاولـوا عنـك يبعـدونـى
وبيلومونـى
ويقولولى ليـه أضيــع هوايـا ..  فى ليـــل ظنونـى
قلت متسبونى ما بيـن ظنونـى .. وحــكايـة  شجونى
دى  هى شبابى ..ونور حياتى.. هى  روح قلبى أنا
لما يقولولـى ويسألونـى
أقـول أنت حكاية.. بعيش هواها .. فى كل ليلة .. هى عمر الهنا
ومهما قالوا .. ومهما عادوا... مش هصدق غير عيونى وقلبى أنا
..................................................................
يـا حبيبـى ...
متقوليلى فيـن ألاقـى .. ليلـة وحـدة .. تقـربنـى منـك
بهمــس  بشـوقـى .. وأقـول بحبك ..
اسمعينـى واندهينـى .. وكفايـة فـراق وغيره تبعدنى عنك
متسبيش قلبى فى حيره.. وقسوة  عتابـك ..
كفايــة اللى فاتــنا.. من عمـر سابنا ..
خلينا ننسى .. ونتهنى بحياتنا.. يا أحمل حكاية .. يا فرحى أنا
لما يقولولـى ويسألونـى
أقـول أنت  حكايتى أنـا
أقـول أنت حكاية.. بعيش هواها .. فى كل ليلة .. هى عمر الهنا
ومهما قالوا .. ومهما عادوا... مش هصدق غير عيونى وقلبى أنا
....................................................................
يـا منـايـا  ....
لسه فاكر أول يوم اتواعدنا ...
كانت عيونى بتحكى حبـى .. وكل نبضة كتبها قلبى تِشتاق إليــكِ
لسـه فاكـر  كـل كلمـة .. لسه فاكر كل همسة وإيديا ضامه ايديـكِ
واتقابلنا واتعاهدنا نفضل سـوا
كنت خايـف ليطـول عذابنـا
ويكتب لقانـا  ميعـاد فراقنـا
ليـه بعدتى ... ليـه هجرتى
ليه تصحى .. فى عز ضعفى ........ جـرح فات من كام سنــة
ويقـولولـى ويسألونـى
أقـول أنت  حكايتى أنـا
أقـول أنت حكاية.. بعيش هواها .. فى كل ليلة .. هى عمر الهنا
ومهما قالوا .. ومهما عادوا... مش هصدق غير عيونى وقلبى أنا
....................................................................
ويسألونى ...
ليه كل يوم أشتاق  لطيفك ....
وأحضن بروحى نسمة هوا  تفكرنى بيـكِ
ولما يجوا يجبوا سيرتـك ....
 يغنى قلبى زى طير فى السما ملهوف عليكِ
وفى عز نومى
يسألونــى  ويلومونـى .. 
يصحى قلبى ويقـول بحبـك..يا عنـوة هنا
دانتِ البداية وكل الحكاية .. 
وعـايش بحبـك ومنايا مـره اسمعها منـك
ومهما قالوا ومهما عادوا .. 
مش هصدق كلمة عنك دانت حكاية عمرى أنا

...........................

يحيي أحمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق